دسته‌ها

متفرقه

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

می 2024
ش ی د س چ پ ج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
No Image
خوش آمديد!
گام۲:تحلیل فرصت ها وتهدیدات خارجی پيوند ثابت

بسم الله الرحمن الرحیم توفیق مدیریت استراتژیک وابسته به ارزیابی صحیح وهمه جانبه محیط سازمان است شایان ذکر است ذی نفعان افرادوگروه های هستند که ازحصول ماموریت اهداف واستراتژی های سازمان تاثیروتاثر می پذیرند.ذی نفعان عبارتند ازخریداران تامین کنندگان رقبا سازمان های دولتی وقانونگذاراتحادیه هاوگروه های کارگری(یاکارمندی)جامعه مالی مالکین وسهامداران وانجمن های بازرگانی وتجارتی.به تعبیر جرج سلک اگرسرعت عمل تان بیشتر از رقیب نیست دروضعیت شکننده ای قرار دارید واگرسرعت عمل تان کمتر ازرقیب است به اخر خط رسیده ایدمحیط بیرونی عبارت است ازشناسایی متغیرهای اصلی درسه سطح ملی منطقه ای وبین المللی که نظام نهاد وساختار فرهنگی باید دربرابرانهاواکنش عملیب نشان دهد.گام۳:تحلیل نقاط قوت وضعف داخلی همزمان باتحلیل محیط بیرونی سازمان بایدنقاط قوت وضعف حوزه های کاری عمده داخل سازمان نیز مورد ارزیابی وسنجش قرار گیرند.دراین راستا باید منابع ومیزان انها وشایستگی های محوری سازمان مشخص گردد تابتوان انها رابادیگران مقایسه کرد. ۱-منابع وشایستگی های محوری ۲-ترازیابی
الف-منابع ورودی تولید سازمان هستند که می توان ازطریق ذخیره سازی وتجمع انها دریک بازه زمانی عملکرد شرکت رابهبودبخشید.
ب-شایستگی های محوری به ان چیزهای اطلاق می شودکه یک شرکت قادر به انجام ان به طور ویژه نسبت به دیگر رقبایش است.
ترازیابی فرایندی است که کارکردهاومهارتهای اصلی یک شرکت با دیگرشرکت هایامجموعه ای ازشرکت مقایسه میگرددتامشخص شودچقدر می توان خوب عمل کرد.وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاتهبتاریخ چهارشنبه۱۴/۴/۱۳۹۱ه.ش.برابربا۱۴شعبان۱۴۳۳ه.ق.و۴/۷/۲۰۱۲میلادی موفق موید باشید

دسته: فرهنگی | نويسنده: yahya abdovali


ارسال نظر

 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

طراحی : سایت سازه گیلان

No Image No Image