دسته‌ها

متفرقه

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

جولای 2012
ش ی د س چ پ ج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
 
No Image
خوش آمديد!
اصلاح سریع کارهاباامدادهای غیبی پيوند ثابت

بسم الله الرحمن الرحیم.طبق روایات خداوند حجت خود رادرقیام بزرگ وشکوهمندش یاری می دهدوباانواع امدادهای غیبی پیروزی اورااسان وکارهایش رابه سرعت اصلاح می کندرسو خدا صلی الله علیه واله می فرماید:مهدی ازمااهل بیت است خداوند امراورادریک شب اصلاح می کند.  

برخی امدادهای غیبی خداونددراین باره عبارتند از:  

الف.ایجاد ترس در دل دشمنان   

حضرت مهدی(عج)باترس دردل دشمنان یاری می شود یعنی خداوند چنان رعب وترس اورادردل دشمنان می اندازد که قدرت هر عکس العمل شدید وسفاکانه راازانهاسلب می کند وجتی ترس ازسپاهیان ان حضرت یک ماه جلوترازحرکت انهابردشمن حاکم می شود.امام صادق علیه السلام می فرماید:خداوندمهدی رابه سه لشکر تایید می کندکه یکی ازانهارعب است. 

ب.یاری شده بافرشتگان    

یکی ازامدادهای غیبی الهی فرستادن ملائک برای یاری امام مهدی (عج)وجهاد انان همراه باان حضرت است.درروایتی امده است خداوند اورابه سه هزارملک یاری خواهد کرد.

ج.یاری شده بانیروهای طبیعی   

برای حضرت قائم حتی زمین نیز مهیاواماده می شود.براین اساس ممکن است خداوند به وسیله نیروهای چون بادودیگرنیروهای طبیعت حضرت مهدی(عج)رایاری رساندوچونان که همه نیروهای طبیعت(مانندبادوصاعقه)مسخر حضرت سلیمان علیه السلام بودندحضرت مهدی(عج)نیزبه اذن خدابرنیروهای طبیعت مسلط وباتصرف درانهاپیروزیهایی نصیب وی خواهد شد.امام صادق(ع)می فرماید:وقتی قائم مامهدی ظهورکند تمام مشرکان درروی زمین محو می شوند تاجایی مه سنگ به سخن می ایدوبه مومن می گوید:ای مومن!درون من کافری است مرابشکن واورابه قتل برسان.وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته بتاریخ چهارشنبه ۱۱/۵/۱۳۹۱ه.ش.برابربا۱۲رمضان المبارک۱۴۳۳ه.ق.و۱/۸/۲۰۱۲میلادی

۰

نظرات[۱] | دسته: فرهنگی | نويسنده: yahya abdovali | ادامه مطلب...

 
کتاب حلیه المتقین ومطالب گوهربار ان پيوند ثابت

بسم الله الرحمن الرحیم.کتابی که می خواهم  معرفی کنم حیله المتقین نام دارد که دارای۱۲باب و۵۰۴صحفه است ومطالب ان برای تمام عموم مردم بخصوص شیعیان  وپیروان ائمه اطهار وحضرت اقاصاحب الزمان (عج)ومتوسلیبن به حضرت دخت گرامی پیغمبر(فاطمه الزهرابی بی دوعالم موثر خواهد بودکه تالیف علامه محمد باقر مجلسی  می باشد.  

درفضیلت ذکرحضرت رسو الله علیه السلام وائمه درمجالس ومباحث واحدیث وفضایل ایشان رایاد کردن. 

ازحضرت امام صادق(ع)منقول است که حق تعالی ملکی چند هست که ایشان می گردند درزمین هرگاه می گذرندبرجماعتی که یاد محمد وال محمد می کنند به یکدیگرمی گویند:بایستید که مطب خودرایافتیم.پس می نشینندوباایشان شریک می شونددران امر.پس ایشان برخیزند اگربیمار شوند به عیادت ایشان می روندواگربمیرند به جنازه ایشان حاضر می شوندواگرغایب شوندجست وجوی ایشان می کنند.درحدیث دیگرفرمود:ملائکه که دراسمان هایندنظر می کنند به سوی یک ودووسه ازشیعیان که فضیلت ال محمد راذکر میکنند پس به یکدیگر می گویند که نمی بینید این جماعت راباکمی ایشان وبسیاری دشمنان ایشان فضیلت ال محمد راذکر می گویندودرحدیث دیگر فرمودکه جمع نمی شوندسه نفر از مومنان یازیاده مگران که ازملائکه مثل ایشان جمع می شوندواگرچیزی ازخدا می طلبند ملائکه امین می گویندواگرپناه به خدا می برند ازشری دعا می کنندملائکه که خدا ان بد راازایشان دورگرداندواگرحاجتی می طلبندملائکه ازخداسوال می کنند که حاجت ایشان را براورد.وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته بتاریخ چهارشنبه۱۱/۵/۱۳۹۱ه.ش.برابربا۱۲رمضان المبارک۱۴۳۳ه.ق.و۱/۸/۲۰۱۲میلادی

نظرات[۰] | دسته: فرهنگی | نويسنده: yahya abdovali | ادامه مطلب...

 
تو را دوست دارم پيوند ثابت

بسم الله الرحمن الرحیم.

خداوندا!برپیامبرودودمان پاکش درود فرست وان گاه که تورامی خوانم وصدایت می زنم صداودعایم رابشنوواجابت کن وان گاه که با تو نجوا می کنم برمن عنایت کن.  

خدایا!اگرمحرومم سازی کیست که روزی ام دهدواگرخوارم کنی کیست که یاریم کند؟ 

خدایا!اگرببخشایی کیست که ازتوسزاوارتربه عفوباشدواگراجلم فرارسیده وکارشایسته ای نداشته ام که مرابه تونزدیک سازداعتراف به گناه راوسیله امرزش توساخته ام. 

خدایا اگرمرابه جرمم بگیری دست به دامان عفوت می زنم واگرمرابه گناهانم مواخذه کنی تورابه بخشایشت باز خواست می کنم واگردردوزخم افکنی به دوزخیان اعلام خواهم کردکه تورادوست دارم.  

خدایا!مراقلبی بخش که شوق وعشق به تونزدیکش سازدوزبانی عطا کن که صداقت وراستی اش به درگاهت بالارودونگاهی بخش که حقیقتش زمینه سازقرب به تو گردد. 

خدایا!مرا کمال گسستن ازغیروپیوستن به خودت عطا کن.دیده دلهایمان رابافروغ نگاه به خود روشن ساز تا دیده های بصیرت دل حجابهای نورراازهم بردردوبه کانون عظمت برسدوجانهای مااویخته درگاه  عزت وقدس تو گردد. 

خدایا!مرابه فروغ نشاط بخش عزت خودبپیوندتاتنهاشناسای توباشم وغیرتوروی برتابم وتنهاازتوترسم وبیم تو داشته باشم. 

وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته بتاریخ چهارشنبه۱۲/۵/۱۳۹۱ه.ش.برابربا۱۱رمضان المبارک۱۴۳۳ه.ق.و۱۰اوت یا۱۰/۸/۲۰۱۲میلادی موفق موید باشید به امیددیدار

نظرات[۰] | دسته: فرهنگی | نويسنده: yahya abdovali | ادامه مطلب...

 
رمز ورودبه فرهنگ انتظار پيوند ثابت

بسم الله الرحمن الرحیم  انسانی که منور به نوربصیرت شدمی داندکه مشکل اصلی کدام است وچه نوع زندگی راباید مدنظر انسان ها قراردهد. دران صورت است که معلوم می شود اشکال اساسی وضع موجود جهان چیست وچرا مشکلاتی مثل بیکاری ومواد مخدر گریبان بشریت راگرفته است وچرا هر چه تلاش می شود هیچ راهی برای بیرون رفتن ازانها پیدا نمی شود. اگربه خوبی روشن شد که ظلمات اخرالزمان به چه معنی است ان افق نورانی شروع به طلوع می کندوانسان واردفرهنگ انتظار می شودوچنین حالتی یقینا به ظهور حضرت صاحب الامرعلیه السلام ختم خواهد شدچون انتظاربه معنی حقیقی ان پدیدار شده است.اگر مشکلات اصلی بشرامروز صرف بیکاری وفساد جوانان وموادمخدروامثال اینها باشدکه هرانسان معمولی هم می تواند انهارابه عنوان یک مشکل بفهمدوبرای رفع انها تلاش کندوخواستار جامعه ای خالی از انها باشد.ولی ان چیزی که اولیای الهی می فهمند ومنتظر ان هستند چیز دیگری است بسیار بالاتراز این نوع خواسته ها.درهمین رابطه باید ان حجابی که روح ایمان رادرصدراسلام پوشانده بشناسیم تابه ان نحو که مقام معظم رهبری دام ظله ترسیم کردند وارد فرهنگ انتظار شویم وبفهمیم که چرا ائمه علیه السلام تلاش کردند تا اسلام رابه همان مسیری که پیغمبر پیش بینی کرده بودند برگردانند.

 

نظرات[۰] | دسته: فرهنگی | نويسنده: yahya abdovali | ادامه مطلب...

 
نقش امام حسن عسکری درگسترش معارف اسلامی پيوند ثابت

بسم الله الرحمن الرحیم امام حسن عسگری تنها بیست وهشت سال عمر کردولی نقش عظیمی درگسترش معارف اسلام ایفا نمود.ازیک سو شاگردان برجسته وبنامی راتربیت کردوازسوی دیگردردوره ای که اندیشه های انحرافی والتقاطی یونان وهند وایران باستان درجامعه اسلامی سرازیر بودامام همانندسایرپیشینیان خوددرمقابل تمامی گرایشات انحرافی والتقاطی ایستادوازسنگرایدئولوژیک اسلام پاسداری نمود.

اسحق کندی درنظرداشت کتابی درباره تناقضات قران بنویسد.وقتی خبربه امام رسیدایشان درصددفرصتی بودند.یک روزعده ای ازشاگردان کندی به خدمت امام رسیدندوامام به انان فرمودند:ایادرمیان شماکسی عرضه این راندارد که استادش راازتلاش واهی وپوچ وی برحذردارد.وسپس نکات روشنگرانه ای رادررابطه بااین مسئله بیان داشت.وقتی شاگردان کندی نکات مزبوررادرمحضر کندی بازگو کردنداوبهت زده شدوپرسید چه کسی این فکر رابه انها القا کرده وانهاسرانجام اعتراف کردند:ابومحمدبه ما این نکات رااموخت.کندی اظهار نمود:تنها ازافراددودمان رسالت برمی اید جلوی گمراهی هارابگیرندوتمامی یادداشتهاودفترهائی راکه پیرامون انتقاد ازقران نوشته بودسوزاند.این یکی ازنمونه های مبارزات علمی ونقش بزرگ فکری امام حسن عسکری علیه السلام می باشد.در تمامی متون وماخذ های حدیث احادیث فراوانی ازطریق امام حسن عسکری علیه السلام نقل گردیده است.یکی ازمعروفترین احادیث پیامبر که می فرماید:مشروبخوار همانند مشرک وبت پرست است.ازطریق امام حسن عسکری علیه السلام وارد گردیده وابن جوزی انرادرتحریم الخمر ضبط کرده وابونعیم فضل بن وقین خاطرنشان ساخته است که این حدیث صحیحی است که ازطریق اهل بیت عترت وارد گردیده است.سمعانی درکتاب الانساب می نویسد که:ابومحمد احمد بن ابراهیم بن هاشم طوسی بلاذری حافظ واعظ حدیث فوق رااز امام ابومحمد حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی الرضاعلیه السلام شنیده است.برخی ازدانشمندان برجسته جهان اسلام که ازشاگردان امام حسن عسکری علیه السلام بودند عبارتند از:

۱-ابوهاشم داودبن قاسم جعفری که یکی ازنمایندگان ونواب امام نیزبودوزمان جهارائمه رادرک نموده است.

۲-داود بن زید نیشابوری. 

۳-ابوطاهرمحمد بن علی بن هلال.  

۴-ابوعباس عبدالله بن جعفر حمیری قمی که یکی ازدانشمندان بزرگ عصر خود بود.اثر وی بنام قرب الاسناد از ماخذهای عمده کافی است.

۵-محمد بن احمد بن جعفر قمی که ازنواب امام عسکری نیز بود.

۶-جعفربن سهیل صیقل.

۷-محمد بن حسن صفار قمی.ازعلمای برجسته وصاحب اثار گونا گون بودکه درمیان ان کتاب بصائر الدرجات معروف است.  

۸-ابوجعفر حمانی برمکی.  

۹-ابراهیم بن ابوحفص ابو اسحاق کاتب.  

۱۰-ابراهیم بن مهزیار صاحب کتاب البشارات. 

۱۱-احمد بن ابراهیم بن اسماعیل بن داود همدانی.الکاتب الندیم یکی ازبزرگترین استادان ادب وفقه.

۱۲-احمدبن اسحاق الاشعری ابوعلی القمی نیز از علمای بزرگ بود که کتابهای متعددی نوشت.ازجمله علل الصوم  اینان اسامی تنی چنداز کسانی است که از محضر امام یازدهم توشه ای برداشته وبه گسترش معارف ایلام وعمق بخشیدن به اگاهی ایدئولوژیک وراهنمائی فکری جامعه اسلامی همت گمارده اند.امام حسن عسکری علیه السلام درباره تفسیر قران درسهائی ایراد نمودکه برمبنای ان ابوعلی حسن بن خالد بن محمد بن علی برقی تفسیری نگاشت که مشتمل بر ۱۲۰بخش بوده است.متاسفانه خود کتاب یاد شده در دست نیست ولی بسیاری ازروایات که درباب تفسیر ایات قران درذمتون معتبر اسلامی اقتباس شده ازهمین کتاب می باشد.در تحف العقول رساله نسبتا مفصل امام به اسحاق بن اسماعیل الاشعری وگفتارهای قصار امام ضبط گردیده اند.وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته بتاریخ یکشنبه۸/۵/۱۳۹۱ه.ش.برابربا۹رمضان المبارک۱۴۳۳ه.ق.و۲۹/۷/۲۰۱۲میلادی موفق موید باشید به امیددیدار

نظرات[۰] | دسته: فرهنگی | نويسنده: yahya abdovali | ادامه مطلب...

 
تاریخچه زندگانی امام زمان(عج) پيوند ثابت

بسم الله الرحمن الرحیم.ونریدان نمن علی الذین استضعفوافی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین بعدازاینکه باادله محکم(عقلی ونقلی) به اثبات امامت وخلافت در حق امام زمان حضرت حجه بن الحسن عسکری(عج)می پردازیم به تاریخچه تولد امام زمان حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف.

تولد:حضرت حجه بن الحسن عسکری علیه السلام درشب جمعه پانزدهم ماه شعبان المعظم سال۲۵۵هجری قمری در(سرمن رای)به دنیاامدند.پدرگرامی ایشان حضرت امام حسن عسکری علیه السلام ومادر مکرمه شان حضرت نرجس خاتون علیه السلام است.که ازچگونگی ازدواج وبه هم رسیدن والدین بزرگوارشان تاقضیه تولد ان حضرت که هردوازمعجزات الهی است خودنشانگرخلقت انسان کاملی است که قراراست دراینده به فرمان خدای متعال حکومت عدل جهانی رابرپاکرده واحکام وقوانین الهی راامامتن ورهبری کند.اکنون بااین مقدمه کوتاه به بیان قضایای مذکورازابتدا میپردازیم ابن بابویه قمی رحمه الله وشیخ طوسی رحمه الله به سندهای معتبر روایت کرده اند:بشربن سلیمان برده فروش که ازفرزندان ابو ایوب انضاری وازشیعیان خاص امام نقی علیه السلام وامام حسن عسکری علیه السلام وهمسایه ایشان درشهر سرمن رای بودگفت:روزی کافور خادم امام نقی علیه السلام نزد من امدومراطلب کرد.وقتی خدمت ان حضرت رفتم ونشستم ایشان فرمود:تو ازفرزندان انصارهستی وولایت ومحبت مااهل بیت اززمان حضرت رسول(ص)تاحال درمیان شما بوده است وپیوسته محل اعتماد مابوده ایدومن تورااختیار می کنم ومشرف می گردانم به تفصیلی که به سبب ان درولایت مابرشیعیان سبقت گیری وتورابه رازهای دیگرمطلع می گردانم وبرای خریدن کنیزی می فرستم ان گاه نامه ای پاکیزه به خط ولغت فرنگی نوشتندومهرشریف خودرابران زدند ویک کیسه زربیرون اوردند که دران دویست وبیست اشرفی بودسپس فرمودند:این نامه وزررابگیروبه طرف بغداد بروودرجاشت فلان روزیرسرجسرحاضرشووقتی کشتی های اسیران به ساحل رسدجمعی ازکنیزان رادران کشتی ها خواهی دیدوجمعی ازمشتریان راکه ازوکیلان امرای بنی عباس وچند نفر ازجوانان عرب هستند خواهی دید که برسراسیران جمع خواهند شدسپس ازدوربه برده فروشی که عمربن یزیدنام دارد نگاه کن.تا کنیزی راکه فلان وفلان صفت ونشانه رادارد به مشتریان نشان دهدوتمام اوصاف اورابیان فرمودواوازنظر کردن مشتریان ودست گذاشتن به او امتناع می کند وازپس پرده صدای رومی ازاوظاهر می شودپس بدان که به زبان رومی می گوید:وای که پرده عفتم دریده شد ان گاه یکی ازمشتریان خواهد گفت:من سیصد اشرفی می دهم زیراعفت اودرخریدن مراراغب تر گردانیدپس ان کنیز به زبان عربی خواهد گفت:اگر به زی حضرت سلیمان بن داود ظاهرشوی وپادشاهی اورابیابی من به تورغبت نخواهم کردپس مال خود راضایع مکن وبه قیمت من مده.پس ان برده فروش می گوید:من برای تو چه چاره کنم که به هیچ مشتری راضی نمی شوی واخر ازفروختن تو چاره ای نیست سپس ان کنبزک گوید:عجله نکن.بایدکسی بیایدکه دل من به او میل کندواعتمادبروفاودیانت اوداشته باشم.ان گاه تونزد صاحب کنیز برووبگو:نامه ای با من هست که یکی ازاشراف وبزرگواران ازروی ملاطفت نوشته است که به لغت وخط فرنگی است ودران نامه کرم وسخاوت ووفاداری وبزرگواری خودراوصف کرده است. این نامه رابه ان کنیزبده که بخوانداگرصاحب این نامه راضی شود من از جانب ان بزرگ وکیلم که این کنیز رابرای او خریداری کنم.بشر بن  سلیمان گفت:انچه حضرت فرموده بودواقع شدوانچه دستور داده بود همه را انجام دادم.هنگامی که کنیز درنامه نظرکردبسیار گریست وبه عمروبن یزید گفت:مرابه صاحب این نامه بفروش وسوگندهای عظیم یاد کرد که اگرمرابه اونفروشی خودراهلاک می کنم سپس با او درباب قیمت گفت وگوی بسیار کردم تاان رابه همان قیمتی راضی شدکه حضرت امام نقی علیه السلام به من داده بودندپس زررادادم وکنیز راگرفتم وکنیزشاد وخندان شدوبامن به حجره ای که دربغدادگرفته بودم امدودرطول راه نامه امام را می بوسیدوبردیدهاش می چسبانیدورویصورتش می گذاشت وبه بدنش می مالید.من ازروی تعجب گفتم:نامه ای را می بوسی که صاحبش را نمی شناسی؟کنیزگفت:ای عاجز کم معرفت قسم به بزرگی فرزندان واوصیای پیغمبران گوش خودبه من بسپارودل برای شنیدن سخن من فارغ بدار تا احوال خود رابرای تو شرح دهم.

من ملیکه دختریشوعافرزندقیصرپادشاه روم هستم ومادرم ازفرزندان شمعون بن حمون بن صفاوصی حضرت عیسی علیه السلام است بدان که جدم قیصر می خواست مرا به عقد فرزندبرادر خوددراورد(هنگامی که سیزده ساله بودم)پس درقصر خود ازنسل حواریون عیسی وعلمای نصاری وعباد ایشان سیصدنفروازصاحبان قدرومنزلت هفتصد نفروازامرا وسرداران لشگروبزرگان سپاه وسرگردهای قبایل چهارهزارنفرجمع کردوفرمودتختی حاضر کردند که درایام پادشاهی خودان رابه انواع جواهر مرصع گردانیده بود وان تخت راروی چهل پایه تعبیه کردندوبت هاوچلیپاهای خودرابربلندی ها قراردادند ان گاه پسر برادرخود رابه بالای تخت فرستادچون کشیشان انجیل ها رابردست گرفتند که بخوانندناگهان بت هاوچلیپاهاسرنگون شدند وهمگی افتادندوپایه های ان تخت خراب شد وتخت برزمین افتادوپسربرادرملک ازتخت افتاد وبر هوش شدسپس دران حال رنگ چهره کشیشان متغیرشدواعضایشان لرزید.پس بزرگ ایشان به جدم گفت:ای پادشاه ما رااز چنین امری که به سبب ان زشتی هابه ما روی می کند معاف کن که دلالت می کند براین که دین مسیح به زودی زایل می گردد.جدم این امررابه فال بد دانست وبه علما وکشیشان گفت:این تخت رابار دیگر برپا کنید وچلیپاهارادرجای خودقراردهیدوحاضر گردانیدبرادراین روزگاربرگشته وبدبخت راکه این دختر رابه ازدواج اودراوریم تاسعادت ان برادر دفع نحوست این برادر بکند.وقتی چنین کردندوبرادر دیگررابالای تخت بردندوکشیشان شروع به خواندن انجیل کردندبازهمان حالت اول اتفاق افتاد ونحوست این برادرو ان برادربرابربودوسر این کار راندانستند که این ازسعادت سروری است نه نحوست ان دو برادرانگاه مردم متفرق شدندوجدم غمناک به حرم سرا بازگشت وپرده های خجالت را دراویخت.هنگامی که شب شد به خواب رفتم ودرخواب دیدم که حضرت مسیح وشمعون وجمعی ازحواریون درقصر جدم جمع شدندومنبری ازنورنصب کردند که ازرفعت سربراسمان برداشته بود وان را درهمان موضع تعبیه کردند که جدم تخت راگذاشته بود.پس حضرت رسالت پناه محمد(ص)باوصی ودامادش علی بن ابیطالب علیه السلام وجمعی ازامامان وفرزندان بزرگوارایشان قصررابه قدوم خویش منور ساختندپس مسیح به قدوم ادب ازروی تعظیم واحترام به استقبال حضرت خاتم الانبیا(ص)شتافت ودست درگردن مبارک ان حضرت انداخت سپس حضرت رسالت پناه(ص)فرمود:یاروح الله امده ایم که ملیکه فرزندوصی تو شمعون رابرای فرزند سعادتمند خود خواستگاری کنیم وبه امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کردندفرزند ان کسی که تونامه اش رابه من دادی پس حضرت نظر افکند به سوی حضرت شمعون وفرمود:شرف دو جهان به توروی اورده پیوند کن رحم خودرابه رحم ال محمد(ص)شمعون گفت:قبول کردم ان گاه همگی بران منبربرامدندوحضرت رسول(ص)خطبه ای خواندندوباحضرت مسیح مکرا به حسن عسکری علیه السلام عقد بستند وحضرت رسول(ص)باحواریون گواه شدند.وقتی ازان خواب بیدارشدم ازبیم کشته شدن ان خواب رابرای جدم نقل نکردم واین گنج رایگان رادرسینه نگاه داشتم واتش محبت ان خورشید اسمان امامت روز به روز درکانون سینه ام شعله ور می شدوسرمایه صبروفرارمرابه باد فنا می دادتابه حدی که خوردن واشامیدن برمن حرام شد وهرروز چهره ام رنگ پریده وبدنم لاغرورنجور می شدوعشق نهانی او دربیرون ظاهر می شد.درشهرهای روم طبیبی نبود مگر ان که جدم اورابرای معالجه من حاضر کرده بودوازدوای دردمن ازاوسوال کرده بودوهیچ سودی نداشت.چون ازعلاج دردمن مایوس شد روزی به من گفت:ای نورچشم من ایا درخاطرت چیزی وارزویی دردنیاداری که برای تو فراهم کنم؟گفتم:ای جد من درهای گشایش رابه روی خود بستهمی بینم.اگرشکنجه وازارراازاسیران مسلمان که درزندان تو هستند دفع نمایی وبندها وزنجیرها راازایشان بگشایی وایشان راازادکنی امیدوارم کهحضرت مسیح ومادرش عافیتی به من بخشند.چون چنین کرد اندک صحتی ازخودظاهرساختم واندک طعامی تناول کردم پس خوشحال وشاد شدودیگر اسیران مسلمانان رانیز عزیزوگرامی داشت.سپس بعداز چهارده شب درخواب دیدم که بهترین زنان عالم حضرت فاطمه زهراعلیه السلام به دیدن من امد وحضرت مریم علیه السلام باهزار کنیز ازحواریان بهشت درخدمت ان حضرت بودند پس مریم به من گفت:این خاتون بهترین زنان ومادر شوهر توامام حسن عسکری علیه السلام است.پس به دامنش افتادم وگریستم وشکایت کردم که اماتم حسن علیه السلام به من جفا می کندوبه دیدن من نمی اید ان حضرت فرمود:چگونه فرزند من به دیدن تو بیاید درحالی که به خداشرک می اوری ومذهب ترسا داری؟اکنون خواهرم مریم ودختر عمران ازدین تو بیزار هستند اگرمیل داری که حق تعالی ومریم ازتو خشنود گردندوامام حسن عسکری علیه السلام به دیدن توبیاید بگو (اشهدان لا اله الا الله وان محمدا رسول الله)هنگامی که این دو کلمه طیبه راتلفظ کردم حضرت سیده النسا مرا به سینه خود چسبانید ودلداری دادوگفت:اکنون منتظر امدن فرزندم باش که من اورابه سوی تو می فرستم.سپس بیدارشدم وان دو کلمه طیبه رابرزبان جاری ساختم ومنتظر ملاقات ان حضرت بودم تا این که شب دیگر که به خواب رفتم اورادر خواب دیدم وگفتم:دلم رااسیرمحبت خودکردی چرا ازدوری جمال خود مراچنین رنج دادی؟فرمود:دیر امدنم به دلیل مشرک بودن  تو بودو اکنون که مسلمان شدی هر شب نزد تو خواهم امد تا ان که حق تعالی من وتورا درظاهر به یکدیگر برساند واین هجران رابه وصال مبدل گرداند.پس از ان شب تاحال یک شب نگذشته است که درد هجران مرابه شربت وصال دوا نفرماید.

بشربن سلیمان گفت:چگونه درمیان اسیران افتادی؟گفت:امام حسن عسکری علیه السلام درشبی ازشب ها گفت که در فلان روز جدت لشکری به جنگ مسلمانان خواهد فرستادپس خود نیز همراه ایشان خواهد رفت تو خودرادرمیان کنیزان وخدمتگزاران بیندازبه قیافه ای که تو رانشناسندواز پی جد خود روانه شووازفلان راه برو.من نیز چنان کردم لشکر مسلمانان به ما برخوردندومارااسیر کردند واخر کارمن ان بود که دیدی وتاحال کسی به غیر ازتو ندانسته است که من دختر پادشاه روم هستکم وپیرمردی که من به حصه او افتادم ازنام من سوال کرد گفتم:نرجس نام دارم گفت این نام کنیزان است.بشرگفت:این عجب است که تو ازاهل فرنگی وزبان عربی را خوب می دانی گفت از محبت بسیاری است که جدم نسبت به من داشت او می خواست اداب حسنه رابه من بیاموزد بنابراین زن مترجمی راکه زبان فرنگی وعربی را می دانست برایم مقرر کرد که هرصبح وشام می امد ولغت عربی رابه من می اموخت تا ان که زبانم بااین لغت اشنا گردید.بشر گویدمن اورابهسرمن رای خدمت امام نقی علیه السلام رساندم حضرت کنیزت را خطاب کرد:چگونه حق سبحانه وتعالی به تو عزت دین اسلام مذلت دین نصاری وشرف وبزرگواری محمد (ص)واولاد اورا نشان داد؟گفت:چگونه برای تو چیزی راوصف کنم که تو از من بهتر می دانی یا بن رسول الله پس حضرت فرمود:می خواهم تو را گرامی بدارم بگو کدام یک بهتر است ده هزاراشرفی به تو دهم یا تو رابه شرف ابدی بشارت دهم؟گفت:بشارت به شرف رامی خو.اهکم ومال نمی خواهم.حضرت فرمودند:بشارت می دهم تو رابه فرزندی که پادشاه مشرق ومغرب عالم می شودوزمین راازعدل داد پر می کندبعد از ان که از ظلم وجورپرشده باشدگفت این فرزند از چه کسی بوجود خواهد امدفرمودند:ازان کسی که حضرت رسالت پناه(ص)تو رابرای او خواستگاری کرد ان گاه از اوپرسید:حضرت مسیح ووصی اوتورابه عقد چه کسی دراورد؟گفت:به عقدفرزندتو امام حسن عسکری علیه السلام حضرت فرمودند:ایا اورامی شناسی؟گفت:ازان شبی که به دست بهترین زنان عالم مسلمان شده ام شبی نگذشته است که او به دیدن من نیامده باشد.ان گاه حضرت علیه السلام کافور (خادم)راطلبیدوگفت:برووخواهرم حکیمه خاتون راطلب کن.وقتی حکیمه داخل شد حضرت فرمود:این ان کنیز است که می گفتم حکیمه خاتون اورادربرگرفت وبسیار نوازش کردوشاد شد.   بقیه مطالب درصفحات بعدی

 

 

۰ص

 

۹

 

 

 

 

 

 

 

 

۰

نظرات[۰] | دسته: فرهنگی | نويسنده: yahya abdovali | ادامه مطلب...

 
تاکتیک اختفای امام بعد از ولادت پيوند ثابت

بسم الله الرحمن الرحیم ونرید ان نمن علی الذین استظعفو فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین بعدازولادت دووظیفه مهم والهی برای امام عسکری علیه السلام پیش می ایدکه برای هریک احتیاج به یک خط مشی خاصی داردوجمع بین این دوجهت  نیازمبرمی به دور اندیشی وپرهیز احتیاطی ازستمگران دارد.

وظیفه اول:اثبات وجدامام زمان علیه السلام دربرابرتاریخ ودربرابرامت اسلامی وشیعیان ودوستانی است که باید امام دوازدهم خود را بشناسندو منطقی نیست که ازاینهاپوشیده داشته شود زیرامنجر به محوشدن نام وانکاروجود ان حضرت خواهدشداخبارازوجودودیدن ان حضرت توسط افرادموردوثوق ودوستان نزدیک به خاندان ان حضرت راقبلاذکر نمودیم.

وظیفه دوم:حفظ وحمایت امام دوازدهم ازشمشیرعباسیان ودستگاههای حکومتی است که تمام نیروهای خودراعلیه امام دوازدهم وحجت خدابسیج کرده بودند بااینکه می دانستندحق امام است ولی روی قانون کلی ریاست طلبی وروی اغراض ومصالح شخصی وتعصبات موروثی حاضر نبودندکه ازحق پیروی کنندبلکه تصمیم داشتند که چراغ فروزان حقیقت رابا اندیشه موهوم وخام خود خاموش سازند.

از این روهیت حاکمه دراین هنگام مانندکسی که عقده گلویش رافشار دهدویامانندغریقی که درحال غرق است تلاشهای مذبوحانه ای ازخودنشان می دادکه حاکی ازعصبانیت شدیدان بودولی درعین حال کاملا احساس می کرد که علی رغم تمام قدرت وثروت وجیره خوارانی که دراطراف خودجمع کرده وبااینکه نقطه مقابل او جزیک دسته مردم فقیروازکارافتاده وبیچاره بیش نیست به مقصود نخواهد رسیدوسخت ناتوان و.عاجز است و.لذافعالیتهای خودراتشدیدکرده وبه انواع حیله ها وخدعه هاتمسک جسته تاشاید بتواند امام مهدی علیه السلام رابه چنگ اورده وازپای دراورد.از این جهات دووظیفه ممزوج ودرعین حال سنگینی که برای امام عسکری علیه السلام بودوبویژه که حضرت مجبور بود که هردووظیفه راانحام دهدموقعیتی براب حضرت پیش اورده بود که خیلی باریک ودشوار می نمود.مخصوصا که حضرت دران  اجتماع متلاشی وبلبشوبخاطر خصوصیات ذیل که داراست باید تحت سایه شوم حکومتها زندگی کند.

۱-مردنمونه بارزاسلام ازنظرعبادت واخلاق وعلم ونسب است.

۲-قائد وموجه تمام توده ها وقشرهای وسیع اسلامی است.

۳-شکل مخالف ومعارض باهیتهای حاکمه دارد.

۴-دستگاه حکومت مدام می کوشد که حضرت رابه دربارچسبانده ونگذاردکه ازحاشیه نشینی دستگاه خارج شود.

پیداست که هرکس بعضی ازاین خصائص راداراباشدتاچه رسد به جمیع این خصائص فرزندش اهمیت زیادی داشته وزودخبرتولد نوزادش همه جامنتشر می شود مخصوصا که اگرنوزادهم دارای اهمیت بوده وویژگی خاصی داشته باشد.پس طبعا اجتماع وبالاخص حکومتی که امام زیرسران زندگی می کندومجبور است چشم ها راتیزکرده تامیلادامام مهدی علیه السلام رادریابند.

ازاین روبهترین راه برای نجات ازاین تنگنات این است که ولادت مولود جدید به کلی اعلان عمومی نشودودراذهان عمومی طوری وانمودگردد که اصلا خبری نیست واتفاقی نیفتاده است وقتی اینگونه مطلب وانمود شود هیچکس شکی نبرده واحساساتی راتحریک نمی کند.وقتی که شک ایجاد نشد فحص وکنجکاوی هم به دنبال ان نخواهد بودوبهترین نقشه ای که دراینجا به امام عسکری علیه السلام کمک کرد تابتواندوجودمولودتازه رااین چنین دور ازاذهان وحوادث نگه دارد این است که خوداماتم ازاول روش اختفا ازمردم وبرگزاری کارهابوسیله وکلا ونامه هارااتخاذ کرده تادو نتیجه مهم را امروزبدست اورد.

۱-عادت کردن اصحاب وشیعیان به امام مخفی

۲-ذست یافتن به مقاصد مهم وحوادث زندگی به تنهائی دورازدیداجتماع بطوریکه جزعده ای ذی صلاح ازکارهای مهم اگاهی پیدانکنندبعد ازپیاده کردن این نقشه حالا دیگرحفظ نوزاد گرامی ومخفی داشتن ان برای حضرت اشکالی ندارد وسهل اسان است.وقتی که امام عسکری علیبه السلام می خواهد وجود فزند گرامیش ومهدی امت رابه مردم معرفی کند از دوستان وشیعیان وصحابه باایمان وشجاع مخصوصا ازانهای که درنقل وانتقال نامه ها وتوقیعات رابطه بین ان حضرت وبزرگان قوم بودند استفاده می نماید.زیرا کسانی هستند که توده مردم انها رابعنوان اشخاصی باایمان وبااخلاص ومورد اعتمادامام علیه السلام دررابطه بین خودشان وامام می شناسندوبه خوبی معروف ومهشورندپیداست کسانی که ان زمان که نزدیک به عصر امام بلکه درزمان خودامام بوده اند بهتر به مسئله حضور مهدی(عج)دسترسی داشتند.وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته بتاریخ چهارشنبه ۴/۵/۱۳۹۱ه.ش.برابربا۵رمضان۱۴۳۳ه.ق.و۲۵/۷/۲۰۱۲میلادی موفق ومویدباشید به امیددیدار

 

 

 

 

 

 

نظرات[۰] | دسته: فرهنگی | نويسنده: yahya abdovali | ادامه مطلب...

 
حوادث سیاسی پس از شهادت امام عسکری پيوند ثابت

بسم الله الرحمن الرحیم ونریدان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثون وقتی که تا این اندازه کارهای داخلی از نظر جاسوسان اعزامی مخفی بماند پیداست که درمسئله مهمی که مورد نظر انها بود بطریق اولی از نظر انها مخفی خواهد ماند ونخواهند توانست که اثر ویا نام ونشانی ازحضرت مهدی علیه السلام بدست اورند.خبر شهادت امام علیه السلام درشهر سامرا (ان شهری که تمام سکنه ان معتقدند که شخصی از نظر علم وزهدوعبادت ونژادخانوادگی از امام علیه السلام برتروبهتردراین شهر وجودندارد)منتشرشد شهر یک پارچه صدای ضجه وشیون گردید وبازارها تعطیل وجمعیت برای تشیع جنازه موج می زد بنی هاشم ومنشیان وقضات همه سوارشده وبرای تشیع جنازه اماده گشتند.مقدمات کارتشیع وتجهیزتمام شدمعتمد(خلیفه)کسی را پیش ابوعلی بن متوکل فرستادودستور دادکه بران حضرت نماز بخوان ابو عیسی جلوامدوکفن راازروی چهره امام عقب زد وبه حضار نشان دادوگفت:هذاالحسن بن علی بن محمدبنالرضاعلیه السلام.مات حتف انفه علی فراشه:این امام عسکری علیه السلام است که به مرگ طبیعی دررختخواب خودازدنیارفته است.وامیرالمومنین خلیفه برای خدمتگزاری به ان حضرت چندنفر ازافرادمورداطمینان خود فلانی وفلانی و….وچندنفر ازقضات راو….فرستاده بود که به حضرت خدمت کنند انگاه که این مطالب راگفت روی صورت حضرت را پوشانیدوبرجنازه نماز خواند ودستوردادجنازه رابردارید.هیت حاکمه خوب از چهره مردم می خواند که همه همصدامعتقدندذ که دولت امام راشهید کرده است.گرچه دراثرخفقان شدید کسی جرات بروز ان راندارد چون این مطلب راخوب می داند ملاحضه فرمودید که به خاطر اینکه دامن خود راتازلکه دارشدن به خون امام پاک نگه داردوتاریخ به روح کثیف انها نفرین نفرستد وملت اسلامی ازوی انتقام نگیرند چه تزویروحقه بازیهائی بکار می برد اولا عده ای ازجاسوسان ویژه خود راتحت عنوان خدمتگذاری حضرت به خانه امام می فرستد وبعد هم مرجع تقلیدوشخصیت فتوائی ساختگی خودرامی فرستدتادرجلو جمع کفن ازچهره امام عقب زده وفتوا بمرگ طبیعی امام صادر کند ولی غافل از اینکه جنایتکار خودبادست خودپرده ازروی جنایات خود عقب می زند ومردم باچشمهائی اکنده ازخشم وغضب به فتوادهنده وصحنه سازان می نگرندگرچه درظاهر جرات ندارند که لب ازروی لب بردارندو….تا اینجا صورت ظاهرقضیه بودولی یک نماز دیگرقبلا درخانه امام علیه السلام دور ازتشریفات رسمی درحضور عده ای ازصحابه خاص بر ان امام معصوم خوانده شده که درانجا هم یک چهره تاریخی دیگر می بینیم که تاان روز به چشم نخورده بود وان اتش زیرخاکستر وچهره پشت پرده جعفربن علی برادر امام عسکری وفرزند امام هادی علیه السلام مهشور به جعفر کذاب است کسی که درجرات وجسارت هیت حاکمه برعائله وخانواده اماتم عسکری نقش مهم وبسیار زننده ایی راایفا می کند که بعدا بیان خواهم کرد.وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته بتاریخ سه شنبه ۳/۵/۱۳۹۱ه.ش.برابربا۴رمضان المبارک ۱۴۳۳ه.ق.و۲۴/۷/۲۰۱۲میلادی موفق وموید باشید به امید دیدار

نظرات[۰] | دسته: فرهنگی | نويسنده: yahya abdovali | ادامه مطلب...

 
شهادت جانکاه امام عسگری (ع)واغاز غیبت صغری پيوند ثابت

بسم الله الرحمن الرحیم ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین.امام عسگری (ع)درحیات اندک خود که درگیر معارضات سیاسی ارتش جاسوس عباسی بود بالاخره درهشتمین روز ماه ربیع الاول سال ویا بقولی درروز اول همین ماه در۲۶۰(ه.ق)درحالیکه بیست وهشت سال تمام (۲۸)سال ازعمر پر برکتش می گذشت دارفانی راوداع فرمود.رنجوری وبیماری حضرت ناشی از اقدامات تبهکارانه عبیدالله بن خاقان وزیر خلیفه عبا سی یابوسیله جاسوسان معتمدکه در میان دوستان حضرت پرامنده بودند صورت گرفته است.وبه مجرد اینکه رنجومی شود عبیدالله بن خاقان وزیر همان کسی که درجریان مفصل برخورداوباحضرت وتعجب فرزندش ازتکریمواحترام فوق العاده اونسبت به امام واین که او به فرزندش می گوید:فرزندم اگرروزی خلافت ازخانواده ما(بنی العباس)بیرون رود احدی غیر از این حضرت لیاقت ان راندارد.ازکسالت حضرت خبر دار می شود. ایاعلت توجه فوری این وزیر ازرنجوری حضرت چه بوده است ؟ایا به خاطر انتشار دراجتماع بوده که مردم ازکسالت حضرت سخت متاسف بودندوبرق اسااین خبر در اجتماع منتشر شده وبگوش وزیر رسیده است؟ویا چون عبیدالله بن خاقان خود رادرراس هیت حاکمه ای است که یکی ازعمال همان دولت حضرت رامسموم کرده است ازاین جهت اوزودتر ازهمه متوجه می شود؟
دو احتمال اول ودوم بنظر بعید می رسد زیرا حضرتکاملا عزلت اختیار کرده ودور ازنظرمردم حتی دوستان خودتاچه رسد به جاسوسان زندگی می کرد ازاین رو احتمال سوم تقویت گشته وبلکه می توان بطورقطع گفت که اطلاع وزیر ازکسالت حضرت ازطریق سوم بوده است ولذا می بینیم که بطور قطع وجزم می داند که امام مشرف به شهادت ومرگ است وحتی احتمال شفا یافتن ان حضرت راهم نمی دهند.بهرصورت فوری سوارشده وبه دربار می رود تا خبرمرض امام راداده وازخلیفه می خواهد که عده ای ازافراد مورداطمینان رابفرستد تامراقب امام بوده وکارهای امام راانجام داده واوامرش را اجرا کنند.البته این راخوب می دانیم که سیاست عباسیان دربرابرعسکریین همین بوده که به بهانه احترام وتجلیل هدف سنگین خودراتعقیب می نمودند.(وزیر)درحالیکه پنج نفر از نورچشمی ها(معتمد) خلیفه که هکمه مورد وثوق واطمینان دربارند به همکراه خود برداشته وباشتاب برمی گردد یکی از نورچشمی ها(نحریر)است همان کسی که روزگاری متصدی زندان ومامورشکنجه واذیت به امام بود.انهارااورد ودستوردادکه ملازم خانه حضرت بوده ومواظب حال حضرت باشند زیرا مریض درچنین حالی احتیاج به پرستارانی مداوم دارد ودولت هم باید دائما ازحال حضرت وساعت شهادت حضرت خبردار باشد زیرانیازمند به این جریان است.البته به چیزی نیاز دارد که سخت از اسرار پوشیده است وامام علیه السلام پنج سال متوالی محافظ کتمان وپوشش ان بوده است وان وجود عزیز مهدی علیه السلام است این پنج نفر رامی گمارند تا شاید درخلال این مدت گرچه تصادفا باشد به روزنه ای دست یابند که بتواناز ان روزنه به امام مهدی علیه السلام دست یافت.که تا امروز دولت ازولادت امام مهدی علیه السلام اگاه نبود.ولی می دانست که مهدی علیه السلام از امام عسکری علیه السلام بوجود خواهد امد والان می بیند که امام درشرف رحلت است ولی ازفرزندش خبری نشد لذا بایدبهر وسیله است خبری ازاین جریان استشمام کرد.(وزیر)فرستاد عده ای ازپزشکان راحاضر کردند به انها دستور دادکه هرصبح وشام به بالین حضرت بروند ولی نباید واقعا حضرت رامداوا منند بلکه باید طوری رفتار کنند که معالجه انهاموثر واقع نشود ولذاپس ازدوسه روز خبر دادند که حال امام علیه السلام سخت است واودستورمی هد که بایدپزشکان خانه امام علیه السلام رارها نکنند وشبانه روز انجا باشند با اینکه از صحت امام علیه السلام درظاهر هم مایوس است حسین بن ابی الشوارب قاضی القضاه را که ازسال ۲۵۲ به بعد منصب قضاوت ووزارت دادگستری را به عهده دارد احضار میکند وبه وی دستور می دهد که ۱۰ نفر از افرادی که به دین وورع وامانت انها اطمینان دارد برگزیده ومعرفی کند وقتی که انهامعرفی می شوند انها رابه خانه حضرت فرستاده ودستورمی دهدکه شب وروز درانجا باشند.غیر لزپزشکان تعداد پرستاران اعزامی دولت به ۱۵ نفر می رسید وهمه اینها ساکت وارام مشغول بررسی وانجام وظیفه هستند تا امام علیه السلام ازدنیا می رود.ولی با وجود این جمعیت وسانسورشدیدحضرت شب شهادت خود دریکی از اطاقها خلوت کرده ونامه های زیادی به مدینه وقاصد ها ونامه های فراوانی به شهرستانهای دیگر گسیل می دارد که تمام این نامه ها مربوط به اوضاع اجتماعی وخط مشی اینده دوستان وموالی بوده وتنظیم فرموده بود. طلوع فجر روز هشتم ربیع الاول سال۲۶۰ هجری دران لحظه که جز نرجس مادرمهدی علیه السلام وحضرت مهدی علیه السلام وعقید خدمتگذار صمیمی حضرت دیگری دراطاق حضرت نبود امام علیه السلام دستور می فرماید که مقداری جوشانده مسطکی برایش بیاورند وقتی اوردند دستور داد که مرا کمک کنید تا اول نماز صبح را بخوانم لذاحوله ای حاضر کردند ودامن اقا گستردند تا بتواند وضو بگیرد امام علیه السلام اب را از نرجس گرفت ووضوساخت ونماز خواند انگاه قدح جوشانده را برداشت تا بنوشد ولی ضعف برحضرت مستولی شده ودست مبارکش می لرزدوقدح به دندانهای شریف ان می خورد.نرجس قدح راازدست حضرت گرفت وبلافاصله همان لحظه روح شریفش به ملکوت اعلی پرواز کرد.درود خدابران روح بزرگ بادوسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته بتاریخ سه شنبه۳/۵/۱۳۹۱ه.ش.برابربا۴رمضان المبارک ۱۴۳۳ه.ق.و۲۴/۷/۲۰۱۲میلادی موفق موید باشید

۹

نظرات[۰] | دسته: فرهنگی | نويسنده: yahya abdovali | ادامه مطلب...

 
پانزده سوال وپانزده جواب پيوند ثابت

بسم الله الرحمن الرحیم.انا انزلنا فی لیله القدربه نقل علامه ورام بن ابی فراس زیدبن صوحان عبدی(یکی ازشیعیان باشخصیت امام امیر مومنان علی(ع)درمجلسی که گروهی از اصحاب ان حضرت درمحضرش نشسته وگوش به سخنانش می دادند سوالهای مطرح نمودکه امام هریک رابه طور کوتاه بدین شرح پاسخ دادند:
زید:ای امیر مومنان چه قدرت ونیروئی پیروزتر وزورمندترازدیگرنیروها وقدرتها باشد؟
امام:هوای نفس .
زید:چه نوع ذلت وخواری بیشتر مایه خفت وخواری است؟
امام:حرص دنیا .
زید:چه عملی افضل وبرتر ازدیگر اعمال است؟
امام:تقوی وپرهیزگاری.
زید:چه کاری موفقیت امیزترباشد؟
امام:خواستن انجه نزد خداست.
زید:کدام رفیق وهمراهی شرترازهمه باشد؟
امام:کسی که نافرمانی الهی رادرنظرت جلوه دهد.
زید:شقی ترین خلق کیست؟
امام:کسی که اخرت خود رابه دنیای دیگری بفروشد(همانندکسی که به نفع دیگری شهادت دروغ دهد یاقضاوت ناحق کند یابرای به قدرت رسیدن شخص نالایق وبی تقوااقدام وهمکاری نماید)
زید:زیرک ترین مردم کیست؟
امام:کسی که دررمینه رشدوتعالی بیناترباشد.
زید:حلیم ترین وبردبارترین مردم کیست؟
امام:کسی که(درزمینه هر گونه برخوردناملایمی)خشمگین نشود.
زید:چه کسی ازمردم ثابت رای تر است؟
امام:کسی که ازناحیه مردم مغروربه نفس نشودودنیااوراباخودنمائی فریب ندهد.
زید:احمق ترین مردم کیست؟
امام:کسی که با دیدن دگرگونیها وفرازونشیب روزگار مغرور به دنیا گردد.
زید:چه کسی ازهمه کورترباشد؟
امام:کسی که برای غیر خدا کار کندوازخداپاداش بخواهد.
زید:چه مصیبتی واسیبی سخت ترین مصیبتها واسیبها است؟
امام:مصیبت درامر دین(که شخص دچار انحراف عقیدتی وعملی گردد)
زید:بهترین مردم درپیشگاه خدا کیست؟
امام:خداترس ترین افراد وعمل کننده ترین انها به تقواوزاهدترین انهادردنیا.
زید:برترین گفتارهادرنزد خدا چیست؟
امام:ذکر فراوان اوواه وناله به درگاهش وخواندن او.
زید:چه حالتی درپیشگاه خدا افضل وارزنده تر است؟
امام:تسلیم وورع…..از تنبیه الخواطر ص ۴۹۲و۴۹۳وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته بتاریخ شنبه ۳۱/۴/۱۳۹۱ه.ش.برابربا۱رمضان ۱۴۳۳ه.ق.و۲۱/۷/۲۰۱۲میلادی موفق وموید باشید به امیددیدار

نظرات[۰] | دسته: فرهنگی | نويسنده: yahya abdovali | ادامه مطلب...

 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

طراحی : سایت سازه گیلان

No Image No Image